Vždy jeďte tak, abyste se ze svých cest vraceli živí, bez zranění a hmotných škod!

Obrovská příležitost! Připojte se! Rozšiřujeme náš tým!

Řozšíření se týká pracovních zařazení - lektor (B,C,D), obchodník, asistentka jednatele.

Jsme jediná firma na trhu, která mění situaci na silnicích změnou přístupu řidičů, dispečerů i managementu. Jsme první firma, která pomáhá nejen dopravcům, otevřít oči a vidět zcela netušené možnosti - jiný svět. Jsme přesně ta firma, která nový, lepší svět, budoucnost vytváří. Staňte se součástí a přispějte společně s námi k obrovským výsledkům a změnám v dopravě, na silnicích, v životním prostředí, v myšlení řidičů a úspoře paliva ve firmách. Máte-li rádi inovace, vzrušení, zaměření na cíl, výzvy, učíte se rádi nové věci a hledáte dlouhodobou spolupráci/zaměstnání a chcete patřit mezi nejlepší v oboru, kontaktujte nás nejlépe ihned na telefon 608 72 72 81. Čekáme na Vás! Školení a perspektiva zajištěna.

 

 

Pojeďte soutěžit ve spotřebě!

35. ročník soutěže ŠKODA Economy Run
se uskuteční v sobotu 24. září 2016

Pořadatelem soutěže jsou ŠKODA Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav. Zázemí poskytne ŠKODA Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarají mechanici ze Servisních služeb ŠKODA Auto. Stejně jako v minulém roce bude strať rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě ŠKODA Auto Vrchlabí. Celková délka bude cca 320 km. Propozice a přihlášku k soutěži naleznete ZDE.

Máte-li zájem se zúčastnit, zašlete prosím vyplněnou přihlášku nejpozději do 28. srpna 2016 e-mailem na adresu: prihl@economyrun.cz, nebo faxem na tel.číslo: +420 326 782 703

Těšíme se na setkání s Vámi na startu této soutěže

 

 

"Popeláři" z OZO Ostrava šetří 14 000 l nafty ročně

Když jsme ve spolupráci s firmou Xtuning začali výcvik řidičů v ostravské společnosti zabývající se svozem komunálního odpadu byla to pro nás velká výzva. Přeci jen je trochu rozdíl v režimu jízdy kamionu na dálkových tratích a "kuka" vozu. A to přesto, že jsme měli již výborné výsledky z práce s řidiči autobusů několika podniků MHD v rámci ČR.

Výsledky a především přístup řidičů na pobočce Slovenská nás víc než mile překvapil. Dokonce i leckterý řidič kamionu by se mohl začervenat studem při pohledu do čisté kabiny popelářského vozu a dívat se do zěmě při srovnání vlastního přístupu k sebevzdělávání. Děkujeme za příkladnou spolupráci jak řidičů tak managementu a těšíme se na výcvik interních lektorů. Stále je kam se posouvat. A v OZO mají k dalším výsledkům perfektně našlápnuto!

Nejlepší zprávou je, že v OZO si ani nestěžují na nedostatek řidičů. Poptávka o práci řidiče je u firmy větší než počet vozidel a to i přesto, že každý řidič musí projít nejprve "stupačkou vzadu" než se dostane k volantu. Ten na něj čeká až v případě, že se místo za volantem některého vozu uvolní. A to podle řidičů trvá až 2 roky. Vydrželi byste tak dlouho na stupačce? Myslíte si, že řidič, který takovou zkoušku zvládne jasně deklaruje, že o práci v dané firmě skutčně stojí? Chtějte jen ty nejlepší, kteří jsou ochotni udělat "něco" navíc. Přejeme všem dopravcům řidiče s přístupem těch, které mají v OZO, protože i od "popelářů" se můžete ledasčemu přiučit.

Článek o OZO Ostrava, jejich přístupu a výsledcích, z časopisu Truck and Business

 

 

Řidiči MHD jsou ve větším stresu než piloti dopravních letadel

Bezohlední cestující, špatné silnice nebo neukáznění řidiči. To jsou některé z výčtu stresorů, které znepříjemňují život řidičům městské hromadné dopravy. Během uplynulých tří let je zkoumalo Centrum dopravního výzkumu (CDV). Na základě výsledků nyní řidiči prochází speciálními školeními.

Přečíst celý článek

 

 

Novinky v oblasti digitálních tachografů

Nařízení Evropského parlamentu, vydané v loňském roce, chce současně používané digitální tachografy změnit do podoby tzv. „Inteligentních tachografů“. Co to znamená? Tachografy by měly být do budoucna schopny zpracovávat více vstupních dat, dopravní společnosti a spedice by měly být zapojeny do tzv. „inteligentních dopravních systémů“ (ITS). Ale nejen to.

Aktuálně je stanoveno, že nařízení bude účinné, pokud nedojde k dalším změnám, od 2. března 2016. Zato změny v nařízení (ES) č. 561/2006 ohledně výjimek a ustanovení článku 34 nového nařízení (ES) č. 165/2014 platí jíž od března 2015. Kdy ovšem dojde k tomu, že se budou poprvé nové inteligentní tachografy instalovat (montovat) do nových vozidel, či od kdy je bude možné dodatečně instalovat, se dosud ještě nedá jednoznačné stanovit.

Kompletní článek ke stažení

 

 

Chcete vydělat z každého kamionu až 150 000 Kč ročně navíc?

Byli jsme přizvání k testu na voze DAF XF 105.460 společnosti JipoCar. Nejprve jsme danou trasu projeli tak jak je řidič zvyklý jezdit. Pak došlo ke změně charakteristiky motoru softwarovou úpravou, kterou provedla společnost XTuning / TruckEcoPower, vyrazili jsme na celou trasu ještě jednou a řidiče vedli k aktivnímu využití nových parametrů motoru.

Celý test zaznamenala TV Prima a pořad Autosalon. Pokud jste jej nestihli v televizi podívejte se zde:

Reportáž TV Prima - ČÁST 1 - ČÁST 2

Protokol z jízdy

 

 

TEST SPOTŘEBY - Škoda Octavia III 1,4 TSI G-TEC

Dalším vozem v našem testu reálnosti spotřeby se stala v ČR již symbolická octavia. Vzhledem ke stále více „zelenému“ smýšlení společnosti, ve variantě spalující CNG – stlačený zemní plyn.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu 3,5 kg/100 km. K tomu ovšem podotýkáme jeden hlavní fakt. Vůz, který jsme k testovací jízdě dostali, byl úplně nový, najeto celkem 17 km a námi zjištěná spotřeba se tak týká prvních 1144 km, které jsme s vozem najezdili.

Podle našich zkušeností půjde spotřeba vozidla „ještě dolů“ a nebude těžké se s tímto vozem udržet pod hranicí spotřeby udávanou z Mladé Boleslavi. Při převzetí palubní počítač ukazoval dojezd na CNG 220 km (natankovaná plná nádrž).

Kompletní výsledky testu ke stažení ZDE.

 

 

Minimální mzda SRN již neplatí pro tranzit

Německá ministryně práce Andrea Nahles 2.února 2015 oznámila, že zákon o minimální mzdě nebude zatím uplatňován na cizí tranzitující řidiče, a nebude tedy platit ani povinnost nahlašovat tyto řidiče celníkům v Kolíně nad Rýnem. Toto moratorium platí do vyjasnění kompatibility zákona s právem Evropské unie.

 

 

Údaje o stavu tachometru na stránkách Ministerstva dopravy ČR

Ministerstvo dopravy zpřístupnilo do 1. ledna 2015 databázi s údaji
o stavu tachometrů jednotlivých aut v registru motorových vozidel. Databáze vychází z údajů z poslední technické kontroly.
Zájemce o ojetý automobil si tak může konečně jednoduše porovnat udávaný stav při prodeji s údajem z poslední technické kontroly
a ověřit, zda nedošlo k umělému snížení počtu najetých kilometrů. Bohužel ale jen vzhledem k poslední technické kontrole.

Informace získá každý, kdo zná VIN vozidla a číslo protokolu technické prohlídky (obojí lze nalézt
v technickém průkazu vozidla). Údaje pak stačí vyplnit na adrese www.kontrolatachometru.cz.
Ověřit si můžete nejen údaj z poslední TK, ale i ze starších, a to až devět let zpět. Po tuto dobu totiž STK tyto údaje shromažďují.

 

 

Primátor slovenské Detvy prošel výcvikem ECODrive

Po necelých 6 měsících, od doby kdy jsme proškolili Miss Slovensko 2014, rozjíždíme aktivity i u našich východních sousedů. Je to především díky neutuchajícímu nadšení občanského sdružení CEPTA a jeho lídrů pana Lešinského a pana Veverky. Tentokrát jsme se zúčastnili oslav dnů města Detva a díky tomu se nám ve výcviku objevili zajímaví lidé přímo z místní samosprávy.

Jedním z účastníků byl přímo primátor města Detva pan Ján Šufliarský, který kurz absolvoval dokonce se zástupcem polského partnerského města. Dalším ze zástupců samosprávy je pan Marián Ďurica, přednosta Hriňovej. Oba dosáhli skvělých výsledků. Stejně jako všichni ostatní, mezi kterými byli i zástupci místní autoškoly, jezdili na našem voze Škoda Superb II 1,4 TSI s podrobným vyhodnocením jízdního stylu. I přes relativně krátkou trasu jsou výsledky velmi zajímavé.

Podívejte se přímo na stránky CEPTA.SK kde najdete i protokoly z jízd jednotlivých účastníků.

Kompletní tisková zpráva z celé akce KE STAŽENÍ.

REPORT IN ENGLISH IS HERE.

 

 

MISS SLOVENSKO ve výcviku ECODrive / EcoWill

Na konci května 2014 prošla naším výcvikem Miss SR 2014 Laura Longauerová. Výcvik probíhal kompletně v Praze, takže první jízda byla spíše seznamovací z hlediska odlišností a specifik pražského provozu. Teprve potom jsme se vydalí na další dvě jízdy - hodnotící a výcvikovou. A výsledky?

Výcvikovým vozem se pro tentokrát stalo roztomilé Hyundai i10, kterým Laura běžně jezdí i doma, a do pražského výcviku jej poskytlo české zastoupení Hyundai. Děkujeme.

Hodnoticí jízdu projela Laura bravurně se spotřebou 6,6 l/100 km. Vzhledem k tomu, že přímo výrobce uvádí v městském provozu spotřebu 6,3 l/100 km, dalo by se říci, že to je vcelku normální výsledek. Ovšem pro nás je to vždy výzva. Jde to lépe?

Druhá jízda následovala až po drobných zásazích do ovládání vozidla a nezbytném briefingu vedoucím k potřebným změnám, které je zapotřebí zapojit do stylu jízdy. Laura se opět vydává na trasu a do cíle přijíždí s maličko vyšší průměrnou rychlostí a z našeho, ale i jejího úhlu pohledu, skvělou spotřebou 5,4 l/100 km!

Skvělý výsledek, gratulujeme a děkujeme za propagaci hospodárného a bezpečného řízení na Slovensku!

A víte co je nejlepší? Zvládnete to také, pokud budete chtít! Stačí když se nám ozvete, zbytek už vás naučíme!

Další fotografie z výcviku najdete na Facebooku ECODrive.

 

 

Zpětná vazba na školení ECODrive v Pražské plynárenské a.s.

Chtěla bych Vám za školení moc poděkovat, byla jsem s ním letos opravdu spokojená. Ptala jsem se na zpětnou vazbu ještě několika kolegů a také vyjádřili spokojenost s oběma lektory. Všichni oceňujeme, že školení bylo živé a zábavné, lektoři jsou pohotoví, umí zodpovědět dotazy a vystupují perfektně sehraní. Pokud tedy nepřijde nějaká nová vize vedení, e-learning apod., budeme nadále rádi realizovat školení řidičů s Vámi.

Anděla Jansová
Pražská plynárenská, a. s.

Děkujeme!

 

 

TEST – Volvo C30 electric

Před nedávnem jsme vám přinesli první test elektricky poháněného VW e-up!, a dnes tu máme pokračování této série v podobě testu dalšího bezemisního vozu – Volva C30 electric. Hned na úvod je potřeba uvést na pravou míru, že námi zkoušené vozidlo bylo ještě v ochranném statusu „konceptu“, a proto nebylo možné pořizovat fotografie. Musíte se tak spokojit pouze s ofi ciálními fotografi emi švédské automobilky. CELÝ ČLÁNEK

 

 

 

 

Reportáž o výcviku ECODrive v AUTO 7

Redaktoři časopisu AUTO 7 nás oslovili, zda by bylo možné udělat reportáž o naší činnosti, ale tak, aby výsledky testu ukázaly reálný přínos. V redakci vybrali pana Chamillu jako zkušebního jezdce
a vrhli jsme se do výcviku. Je pravdou, že si na nás připravili malou záludnost - zbrusu nový Nissan Duke - vůz, s kterým jsme dosud neměli ještě vůbec žádnou zkušenost.
Přes 80 % našich klientů výcvik využívá zejména v nákladní
a autobusové dopravě, kde dosahují díky našemu výcviku řidičů i milionové úspory ročně.

Celý článek si můžete přečíst v původním layoutu zde v PDF.
Děkujeme redakci AUTO 7 za zájem o spolupráci.

 

 

Elektromobil od Volkswagenu – e-up!

Na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu konečně i dolnosaský automobilový výrobce Volkswagen představil své modely e-up! a e-Golf. První jmenovaný, nejmenší Volkswagen, lakovaný v bílé barvě, jsme měli možnost vyzkoušet v praktických jízdách.
Na první pohled tento malý elektricky poháněný městský vůz nepoznáte. Na ten druhý – převážně po malé pomoci s nalezením určitých identifikátorů – se vám to již povede. CELÝ ČLÁNEK

 

 

Přestupky u soudu - Překročení rychlosti v obci

Nejvyšší správní soud řešil přestupek řidiče z Děčínska – muž byl hlídkou Policie ČR zastaven poté, co v Děčíně ve 21:25 hod projel měřeným úsekem rychlostí
108 km/h. Za toto jednání (a také za vjezd do zákazu vjezdu) mu byla uložena pokuta 5000 Kč a zákaz řízení motorových vozidel na dobu šesti měsíců.I bez dopravní značky označující začátek obce musí řidič poznat, že obcí projíždí a přizpůsobit rychlost jízdy ...více informací.

 

 

Spolupracujeme s firmou XTUNING s.r.o.

Společnost XTUNING s.r.o. je společnost zabývající se autodiagnostikou
a elektrickými automobilovými systémy. Nabízí profesionální chiptuning osobních vozů, nákladních vozů, autobusů a zemědělských strojů,
u kterých se již od roku 1999 specializuje na úpravy softwarů řídících jednotek automobilů za účelem zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva. Tuto nabídku řeší formou TESTU zdarma!

Ve spolupráci s firmou XTUNING jsme vytvořili zcela výjimečný, špičkový produkt, který spojuje úpravu softwaru motoru a školení řidiče tak, aby maximalizoval úspory, které lze dosáhnout. Společně garantujeme výsledek a poskytujeme 100% záruku na snížení spotřeby paliva.

Mezi klienty, kteří již této služby aktivně využívají patří např. AQUASPED s.r.o., O.K. Trans Praha spol. s r.o., CM Transport Tachov s.r.o. a další.

Pokud máte zájem o bližší informace kontaktujte nás nebo přímo specialistu XTUNINGu:
Ing. Jiří ČMIEL, tel.: 774 765 365 a uveďte kód "ECODrive 999"
. Osobně se s Vámi potká a vše precizně vysvětlí, ukáže a domluví. Pro bližší informace můžete také využít web firmy www.truckecopower.cz

Na obrázku níže vidíte výsledek z testu na návěsové soupravě v těžkém kopcovitém terénu, kde část trasy vedla po dálnici (prakticky jen táhlé stoupání) a část po silnicích nižších tříd:

 

 

Změny v zákonech – od 1. července 2013

Vážení přátelé bezpečné a hospodárné jízdy a příznivci našich výcviků, právě vyšel další z osvětových materiálů v rámci projektu ECODrive, tentokrát na aktuální téma: Změny v zák. č. 361/2000 Sb. o silničním provozu, účinné od 1. července 2013. PDF soubor s kompletním materiálem si můžete stáhnout přímým linkem zde: DOWNLOAD.

 

 

TEST SPOTŘEBY – Škoda Octavia 1,6 TDi 77 kW

Náš služební Superb 1,4 TSI 92 kW musel do servisu a pro nás to byla ideální příležitost skočit do české novinky, která již několik měsíců brázdí naše silnice - Octavia 1,6 TDI 77 kW s 5° manuální převodovkou.

Výrobcem uváděná spotřeba dle technického průkazu je 4,6 / 3,3 / 3,8 l/100 km (město / mimo město / kombinovaná). Takže běžně by se s ní mělo dát jezdit za 3,9 l/100 km (průměr ze všech tří hodnot). Jde to?

Konkrétní výsledky testu najdete na Facebooku ECODrive.

Při předání vozidla palubní počítač ukázal:
- celkem najeto 285 km
- průměrná spotřeba 3,7 l/100 km
- průměrná rychlost 44 km/h (polovina kilometrů najeta po městě)

Jinými slovy, to co uvádí výrobce v TP je opět potvrzeno jako realita! A né, že to nejde. Jde to! :-)
Děkujeme ČSAO Praha Černokostelecká za zapůjčení předváděcího vozu.

TIP pro dosažení skvělé spotřeby s tímto vozem:
- v obci při rychlosti 50 km/h nechte zařazený 4. rychlostní stupeň
- 5. rychlostní stupeň používejte od rychlosti 70 km/h
- na rovině lze první tři převody řadit již při 1500 otáčkách
- při řazení na "čtyřku" a "pětku" je potřeba minimálně 1750 otáček
- při ustálené rychlosti udržujte otáčky vyšší než 1250 1/min

 

 

Počet autoškol nabízejících kurz ECOWILL se stále rozšiřuje!

Ve dnech 17. až 19. října se v Mladé Boleslavi konalo již třetí lektorské školení pro výuku pravidel hospodárného a bezpečného řízení osobních vozidel dle formátu definovaného projektem ECOWILL. Zúčastnilo se jej celkem dalších dvanáct instruktorů z autoškol, které mají o tento „chytrý“ způsob řízení osobních motorových vozidel a didaktiku jeho správné výuky dlouhodobý zájem. Úspěšným složení závěrečného testu se tak i tito instruktoři stali certifikovanými "trenéry" rychlokurzů, které jsou projektem podporovány. Nyní si tak nově budou moci (rychlo)kurz ECOWILL vyzkoušet zájemci například také v Brně, Zlíně, Přerově, Karlových Varech, v Boru či Tachově, Rakovníku nebo i Rychnově nad Kněžnou. Tímto třetím školením byl navýšen počet autoškol a organizací, které v zemi kurz nabízí, na téměř dvě desítky. Jejich aktuální seznam je možné nalézt zde.

S ohledem na skutečnost, že evropská legislativa bude od roku 2014 nově výuku i testování hospodárného řízení u žadatelů o získání řidičského oprávnění skupiny B předepisovat, je pravděpodobné, že v příštím roce proběhnou další obdobná školení. A to i přesto, že projekt ECOWILL v dubnu 2013 oficiálně končí. V jaké podobě bude mít projekt (a jím propagovaný způsob vzdělávání učitelů autoškol a řidičů) pokračování, bude známo v nadcházejících měsících.

Autoškoly, které nové přístupy ve výuce řízení osobních motorových vozidel pro vyšší bezpečnost a hospodárnost provozu s předstihem implementují, tak budou lépe připraveny na systémové změny, které Ministerstvo dopravy ČR (v rámci nového zákona o autoškolství) s platností od roku 2014 plánuje. Podaří-li se je uzákonit, pak jen takový budoucí řidič, který v rámci zkoušek (znalostí, dovedností a chování) prokáže schopnost plynulé, bezpečné, samostatné, přemýšlivé a hospodárné jízdy, bude moci získat řidičské oprávnění (sk. B). A právě tento „inteligentní“ způsob řízení jsou autoškoly zapojené do projektu ECOWILL schopny své zákazníky efektivně učit již dnes.

 

 

Další zásady bezpečné jízdy!

Opět jsme pro vás připravili další pokračování seriálu Zásady bezpečné jízdy. Navazujeme na problematiku jízdy křižovatkou a blíže se podíváme na průjezd okružními křižovatkami.

Již nyní dokončujeme další materiály týkající se technického stavu vozidel. Sledujte naše stránky, další pokračování již brzy!

 

 

Další zásady bezpečné jízdy!

Po delší odmlce vám přinášíme další pokračování seriálu Zásady bezpečné jízdy. A protože jsou vánoce, připravili jsme pro vás hned tři pokračování. První z materiálů se věnuje významu bezpečnostních pásů a jejich používání, druhý méně známým dopravním značkám a značení a třetí problematice jízdy křižovatkou.

NEZAPOMEŇTE! Nový rok se kvapem blíží. Nezapomeňte na novou povinnou výbavu všech vozidel, která je platná od 1. ledna 2011 - ano, jsou to "nové" lékárničky a výstražné vesty, které je třeba mít i v soukromých vozidlech. Ušetřete tak na zbytečných pokutách!.

 

 

Portál BEZnehody.cz oficiálně spuštěn!

Portál BEZnehody.cz vznikl v rámci projektu „ECODrive – Hospodárně a bezpečně na silnici“ společnosti CE Solutions a to v rámci akčního plánu Evropské charty bezpečnosti silničního provozu „25 000 lives to save“. S jeho vývojem se do projektu postupně zapojili další, neméně významní partneři: Ministerstvo dopravy oddělení BESIP, Policie ČR, Dynavix, Allianz pojišťovna, Fakulta dopravní ČVUT v Praze a společnost FTonline.

Na rozdíl od jiných, na internetu dostupných map, které zobrazují jen místa se zvýšenou nehodovostí či místa s tragickým průběhem nehod, funguje portál BEZnehody.cz jako výukový. Řidič je podrobně seznámen s rizikovým místem a je mu poskytnut návod jak místem bezpečně projet bez vzniku dopravní nehody. Aktivně tak působí, na předcházení dopravních nehod, nikoli na objíždění nehodových míst.

Nejdůležitější funkce portálu BEZnehody.cz se paradoxně nachází mimo něj a přitom je jeho nedílnou součástí. Kompletní databáze rizikových míst je nyní implementována v navigačních přístrojích Dynavix jako další vrstva POI (body zájmu). Aktivací této funkce je řidič s předstihem upozorňován na blížící se rizikové místo, čímž dochází ke zvýšení jeho pozornosti k okolnímu provozu a snížení rychlosti jízdy. To má příznivý dopad na zkrácení brzdné dráhy v případě hrozícího nebezpečí. Již pouhé zvýšení pozornosti řidiče před takovým místem má značný přínos ve snížení nehodovosti a počtu zmařených lidských životů.

...více informací přímo na portálu BEZnehody.cz

 

 

Zásady bezpečné jízdy 17 – Železniční přejezdy

Za posledních několik let se stále zvyšuje počet nehod na železničních přejezdech. Nárůst počtu mrtvých je přitom více než zarážející, protože pokud by řidiči, a nejen oni, skutečně respektovali všechna pravidla, je střet s vlakem zcela vyloučen. ... celý článek

 

 

Zásady bezpečné jízdy 14 – Používejte dětské autosedačky

Odpustili byste si zavinění úmrtí vlastního dítěte? Nikdy, že? Přitom někteří stále ještě nepochopili, proč „na ten kousek“ poutat dítě do autosedačky. Přitom právě „na tom kousku“ můžete potkat řidiče, který vám nedopatřením nedal přednost, nebo řídí pod vlivem zbytkového alkoholu a má zpomalené reakce, případně spěchá a jede nepřiměřenou rychlostí...celý článek

 

 

Zásady bezpečné jízdy 13 – Předjíždění

Nesprávné předjíždění mělo v roce 2009 na svědomí celkem 1654 dopravních nehod, při kterých bylo usmrceno 31 osob. V průměru tak při každém 53. předjíždění dochází k usmrcení člověka – zbytečně. Předjíždění lze považovat za jeden z nejrizikovějších úkonů, které může řidič v silničním provozu vůbec udělat. Rizikovost předjíždění souvisí především s přirozenými limity člověka v oblasti vnímání vzdálenosti a rychlosti...celý článek

 

 

Česká posádka vyhrála první ročník Peugeot Eco Cup

Mezi posádkami, soutěžícími s vozy Peugeot 5008, dosáhla v prvním ročníku soutěže Peugeot Eco Cup nejlepší spotřeby česká dvojice Jiří Štěpánek a Milada Řeháčková.

Značka Peugeot uspořádala unikátní celoevropskou akci Eco Cup. V jejím rámci vyrazilo celkem 72 posádek z 19 evropských zemí na tisíc kilometrů dlouhou jízdu z Paříže do Ženevy. Úkolem soutěžících bylo pokořit ve spotřebě na uvedené trase továrního pilota Stephana Sarazina, lídra týmu Peugeot a vítěze 24 hodin Le Mans 2009.

Společnost Peugeot Česká republika si pro výcvik českých posádek vybrala program „ECODrive – Hospodárně a bezpečně na silnici“. Jednodenní výcvik, který sestával jak z teoretické přípravy, tak i praktických jízd si kladl za cíl zvýšit šance posádek na úspěch ve značné evropské konkurenci. A výsledek?

Česká republika se hned v tomto úvodním ročníku zapsala do výsledků zlatým písmem. Postaral se o to řidič Jiří Štěpánek se spolujezdkyní Miladou Řeháčkovou, kteří absolvovali s vozem Peugeot 5008 tisícikilometrovou trasu s fantastickou spotřebou 3,3 l/100 km. Normovaná spotřeba vozu je přitom 5,3 l/100 km a se stejným vozidlem na stejné trati dosáhl testovací jezdec Sarazin spotřeby 4,2 l/100 km. Česká posádka, kterou jsme pro závod připravovali, tak snížila spotřebu paliva o celé 2,0 l/100 km, tj. 37 % ve srovnání s údajem výrobce, a o 0,9 l/100 km, tj. o 21 % ve srovnání s profesionálním závodníkem a vítězem Le Mans.

Jsme rádi, že jsme se na úspěchu české posádky mohli podílet. Gratulujeme! Podobných výsledků a úspor můžete dosáhnout také. Naučíme Vás jak na to!

 

 

Nové sazby mýtného na silnicích ČR

Od 1. února 2010 platí na zpoplatněných komunikacích ČR nové sazby mýtného, které nově platí i pro vozidla od 3,5 tuny celkové hmotnosti. Další novinkou v mýtném systému, je zvýšení sazby v průběhu pátečního odpoledne.

Kompletní přehled sazeb mýtného od února 2010 ke stažení.

 

 

POZOR! Úprava formuláře "Potvrzení o činnostech řidiče"

Od 3. ledna 2010 musí řidiči nákladních vozidel a autobusů k potvrzení o činnostech, kdy není technicky možné zaznamenat činnosti řidiče záznamovým zařízením (tachograf), využívat nový formulář. Ten slouží k účinnější a efektivnější kontrole dodržování ustanovení nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006. Potvrzení, stejně jako stejně jako předchozí varianta, musí být vyplněno strojově a podepsáno před cestou!

Aktuální formulář "Potvrzení činností řidiče" ke stažení.

 

 

Doporučte a získejte!

Jste našimi spokojenými klienty, nebo prostě jen naši práci vnímáte jako možný přínos ostatním? Všem, kteří nás doporučí dál nabízíme účast na naší činnosti. Velmi si vážíme Vašeho doporučení, protože jej vnímáme jako výraz velké důvěry v naši práci a ohodnocení. Proto každému, kdo doporučí výcvik ECODrive, vyplatíme odměnu ve výši 10 % z fakturované částky za služby ECODrive. Co všechno tak za vaše doporučení získáte?
   → odměnu ve výši 10 % z fakturované částky
   → dalších 5 % z fakturace odešleme na rozvoj služeb osobní asistence postiženým občanům
   → přispějete životnímu prostředí - snížení emisí a úspory zdrojů
    přispějete k ekonomické stabilitě objednavatele našich služeb
   získáte hřejivý pocit u srdce
   → a možná i mnohem víc...

 

 

Budoucnost má jméno sociální odpovědnost

V Evropské unii v současnosti žije zhruba 14 % lidí se zdravotním postižením. Do roku 2020 je očekáván nárůst tohoto počtu na 20 %. Z manažerského hlediska se aktivní nevyužití pracovního potenciálu těchto lidí stává nejen neetickým jednáním, ale firmy tím ztrácejí možnost zvýšení efektivity své činnosti. I proto se v naší legislativě objevují zákonem stanovené podmínky, kdy firmy musí takové zaměstnance mít. Sociální odpovědnost není ale jen o zaměstnávání postižených, ale také o dalších formách pomoci nejen jim. Ke slovu přichází vlastní zaměstnanci, pracovní podmínky, životní prostředí, zákazníci atd.

Protože cítíme odpovědnost za dění v ČR, v Evropě i na celém světě, zapojili jsme se projektu Evropské charty bezpečnosti silničního provozu a k odpovědnosti vedeme i všechny účastníky našich kurzů. A pokračujeme dál. Od října 2009 věnujeme 5 % z každé fakturované částky na rozvoj služeb osobní asistence postižených občanů a seniorů.

Článek o sociální odpovědosti...

 

 

Tip na originální dárek

Nevíte čím oživit stále stejné dárky nebo odměny pro zaměstnance, známé či přátele? Chcete být originální? Věnujte dárkový poukaz ECODrive, který lze využít pro libovolný trénink z naší nabídky, kromě kurzů T3 a T4. Jejich nominální hodnota je 1000, 2000 a 3000 Kč. Objednávku lze zaslat e-mailem, nebo stačí zavolat na číslo 608 728 442. Poukazy vám doručíme osobně, nebo zašleme dobírkou. V případě požadavku poukazu s jinou hodnotou Vám rádi vyjdeme vstříc!

 

 

Další výsledky dokumentující přínos výcviku řidičů

Druhou říjnovou sobotu proběhl zkrácený praktický výcvik řidiče v liberecké společnosti I. Svoboda. Výcvik proběhl na soupravě tvořené tahačem DAF XF 95.430 a plachtovým návěsem s 13 tunami nákladu. Tréninková trasa měla jen 42 kilometrů. Díky zájmu, ochotě učit se a celkovému přistupu řidiče i na takto krátké trase došlo k výraznému zlepšení jeho jízdního stylu s následujícími výsledky:
   → časová úspora 3 minuty na 42 kilometrech, tj. o 7,5 % méně
   → nižší průměrná spotřeba paliva o 4,9 l/100 km, tj. o 10,4 % méně
   → vyšší průměrná rychlost
o 3 km/h, tj. o 4,5 % rychleji
   → menší počet brzdění provozní brzdou o 19 sešlápnutí, tj. o 59 % méně
   → menší počet řazení o 16, tj. o 19 % méně
   → návratnost investice do vzdělání řidiče po ujetí méně než 5000 km, tj. do 14 dní

Řidiči se nový způsob jízdy líbil, přijde mu dynamičtější, zábavnější a bezpečnější. To je věc, kterou chceme zdůraznit. I přestože je dosahováno vyšší průměrné rychlosti, nedochází k porušování rychlostních limitů a celá jízda je díky důrazu na dodržování odstupu od vpředu jedoucích vozidel výrazně bezpečnější.

Chcete i Vy vědět jaký potenciál se skrývá ve vašich řidičích? Pomůžeme Vám jej objevit! Neváhejte nás kontaktovat na čísle 608 728 442 nebo 608 72 72 81. Přijedeme za Vámi a uvidíte, že společně nalezneme cestu nejen ke snížení spotřeby paliva, ale i ke spokojenosti všech zaměstnanců Vaší firmy.

 

 

Od 15. září oficiálně bez rezervy a další změny...

Nová vyhláška 283/2009 Sb. jejíž účinnost nabývá z velké většiny již 15. září 2009 mění dosavadní vyhlášku 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.

Mezi nejdůležitější změny patří:

- Vozidla kategorií M2, M3, N2, N3, O, OT, S s výjimkou čelně nesených strojů kategorie SN a jednonápravové traktory s přívěsy a speciální nosiče pracovních adaptérů musí mít na zádi karoserie, a to pokud to konstrukce vozidla dovoluje, v levé polovině vyznačenu nejvyšší povolenou rychlost
 
- Náklad na vozidle (i v soupravě) musí být rovnoměrně rozložen a řádně zajištěn vhodným technickým zařízením proti pohybu. Pokud je k připevnění nákladu použita poutací a upínací souprava, musí být v řádném technickém stavu a odpovídat ČSNEN12195-2,ČSNEN12195-3,ČSNEN12195-4. Poutací a upínací soupravy musí počtem a umístěním odpovídat ČSN EN 12195-1, kde pro výpočet počtu přivazovacích prostředků lze alternativně použít za dynamický koeficient tření statický koeficient tření při současném použití koeficientu zrychlení v podélném směru rovnému 1. Toto ustanovení je platné od 1. ledna 2011
 
- Vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 vybavení prostředky pro bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky; toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na přípojná vozidla v soupravě s vozidly kategorie M a N..
 
- Autobus, který má nejvýše 22 míst k přepravě osob kromě místa řidiče, musí být vybaven jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B, ostatní autobusy hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B a sanitní vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B podle technické normy
 
- Motorová vozidla musí být vybavena oděvním doplňkem s označením z retroreflexního materiálu podle jiného právního předpisu. Toto ustanovení je platné od 1. ledna 2011

Vybavení lékarničky povinné od 1. ledna 2011

Postup zvládnutí dopravní nehody, který je součástí lékárničky od 1. 1. 2011

Kompletní znění vyhlášky č. 283/2009 Sb.

 

 

Výsledky tréninků ECODrive - i Vy můžete ušetřit!

Mezi nejnovější klienty, u kterých jsme výcvik prováděli (ať už teoretický nebo praktický) patří např. děčínská společnost AudoViktoria, kteří jen po absolvování teoretického bloku školení, jež ve spolupráci s ČESMAD Bohemia nabízíme i v rámci pravidelného školení profesní způsobilosti, dosáhli průměrné úspory ve výši 1,5 l/100 km (na celý vozový park).

Větší efektivity tréninku lze dosáhnout pomocí praktického výcviku přímo ve vozidle, kde jsme u testovacího vzorku řidičů společnosti Student Agency snížili spotřebu v průměru o 4 l/100 km. Vše v reálných podmínkách, bez zásahu do vozidla, pouze výcvikem řidiče.

Dosahované úspory na pohonných hmotách nejdou na vrub času dojezdu. Většina řidičů dovede po našem tréninku v běžné praxi snížit spotřebu paliva o 10-15 % při současném zvýšení průměrné rychlosti a vyšší bezpečnosti jízdy. Dosahované úspory tak mohou převyšovat i několik milionů korun ročně jen na PHM.

 

 

Novinky v prováděcí vyhlášce 30/2001 Sb. účinné od 15. dubna!

Vyhláška 91/2009 Sb. mění vyhlášku č. 30/2001 Sb, kterou se provádění pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích. Z nejdůležitějších změn vybíráme:

- nová značka A 33 - Pohyblivý most
- ukončení doby platnosti značky "Zimní výbava" namísto 30. dubna již 31. března. Ale letos pozor, tato vyhláška je účinná až od 15. dubna, takže zimní výbavu musíte mít na vozidle až do tohoto data!
- jednoznační určení vzoru značek pro měření rychlosti obecní policíí - značky IP 31a a IP31b
- nová značka IJ 16 - Silniční kaple
- nové značky IJ 17a a IJ 17b - Truckpark, informující o nejbližší křižovatce a vzdálenosti k místu kde se náchází komplexní obslužné zařízení pro nákladní vozidla
- dodatková tabulka E 12 - Jízda cyklistů v protisměru, upozorňující řidiče na jízdu cyklistů v protisměru v odděleném jízdním pruhu
- nové směrové desky Z 4d a Z 4e, usměrňující provoz ve směru šipky, namísto směru sklonu šikmých pruhů.

Kompletní znění vyhlášky č. 91/2009 Sb.

 

 

NEZAPOMEŇTE! Povinné dovybavení zrcátky!

Z důvodu snížení a zabránění těžkým a často i smrtelným dopravním nehodám s chodci a cyklisty při odbočování těžkých nákladních vozidel (kategorie N2 a N3), Parlament a Rada EU 11. července 2007 schválili směrnici, kterou se zmenší nebezpečná oblast ("mrtvý úhel") u těžkých nákladních vozidel od hmotnosti 3,5 t. Dovybavením a převybavením zrcátky s lepšímu poloměry vypouknutí na straně spolujezdce (rádius 300 mm místo současných 400 mm) má být viditelný i mrtvý úhel – lhůta pro realizaci do 31. března 2009.

Tato nová směrnice je dodatkem k právním předpisům, týkajícím se předních zrcátek z ledna 2007. U některých typů vozidel se bude jednat pouze o výměnu skla širokoúhlých zrcátek. Je to zároveň bezpodmínečné minimum, které musí plnit všechna vozidla a to i zpětně! Nicméně pouhá výměna skla není vždy nejlepší volbou, protože úplně nepokrývá požadavky nových předpisů. Dle typu vozidla se může jednat o kompletní výměnu celého držáku zrcátek a to včetně blízkopohledoého zrcátka (rampové zrcátko).

Šablona pro kontrolu poloměru zrcátka (vytisknout na tvrdší papír)
Úplné znění směrnice 2007/38/ES o dovybavení zpětnými zrcátky (v češtině)

 

 

ECODrive je chráněná ochranná známka

Od 17. února 2008 vlastní společnost CE Solutions kombinovanou ochrannou známku na kompletní provedení loga "ECODrive - Hospodárně a bezpečně na silnici". Ochranná známka je platná na dalších 10 let a chceme tak našim současným i budoucím klientům dát najevo, že s naší činností to myslíme skutečně vážně a budeme zde pro vás i za 10 let. Současně se získáním ochranné známky připravujeme další rozšiřování služeb.

 

 

Evropská charta bezpečnosti silničního provozu

V prvním únorovém týdnu jsme podepsali Evropskou chartu bezpečnosti silničního provozu. V ní jsme se zavázali k dalšímu bezplatnému vydávání osvětových materiálů, které připravujeme ve spolupráci s Ministerstvem dopravy, oddělení BESIP. Dalším závazkem je zprovoznění informačního portálu, který si klade za cíl upozornit na riziková místa na českých silnicích a bude dávat všem řidičům návod na to, jak uvedeným místem bezpečně projet. Portál bude spuštěn v polovině roku na www.beznehody.cz.

Hledáme partnery, kteří nám chtějí v provozu porotálu jakkoli pomoci!

 

 

Změna pravidel silničního provozu na Slovensku

Od 1. února 2009 platí na Slovensku nový zákon č. 8/2009, který upravuje pravidla provozu na pozemních komunikacích. Změn oproti české legislativě je relativně dost, i když se více týkají přísnosti postihování jednotlivých přestpuků. Co se vlastního provozu týče dávejte si pozor zejména na následující velmi stručné body nových pravidel:

 - maximální povolená rychlost v obcích je 50 km/h,
 - maximální povolená rychlost mimo obce je 90 km/h a to i pro
   nákladní vozidla a autobusy
 - autobus na dálnici smí jet rychlostí nejvýše 100 km/h,
 - pokud rychlostní komunikace probíhá obcí, je maximální rychlost pro všechna vozidla 90 km/h,
 - nejnižší rychlost vozidla na dálnici je 80 km/h,
 - nejnižší rychlosti na rychlostní komunikaci v obci je 65 km/h,
 - zákaz předjíždění pro vozidla kategorie N a jejich souprav nad 7500 kg na dálnici,
 - zákaz používání antiradarů a to i pasivních,
 - telefonování pouze s hands-free,
 - zákaz používání hanlivých hesel a gest vůči ostatním,
 - řidič vozidla s hmotností nad 3500 kg musí ve stoupání umožnit rychlejším vozidlům plynulý průjezd, pokud se
   za takovým vozidlem vytvoří kolona musí zastavit na nejbližším parkovišti a počkat přejetí kolony,
 - provozovatel vozidla je v souvislosti s řízením o přestupku povinen oznámit osobní údaje osoby, které svěřil
   řízení vozidla a to v rozsahu jméno, příjmení a adresa pobytu,
 - při zastavení a stání musí řidič co nejlépe využít parkovací místo,
 - během jízdy musí mít motorová vozidla rozsvícená potkávácí světla, nebo světla pro denní svícení,
 - na sněhu a ledu povinnost použít zimní pneumatiky pro vozidla M1,N1 na všech nápravách, vozidla kategorie
   M2,M3,N2,N3 musí mít pneumatiky "M+S" alespoň na jedné z hnacích náprav a to v období od 15. listopadu
   do 31. března

Kromě novinek v textové části se na Slovensku začnou objevovat i nové dopravní značky. Pro všechny z vás, kteří se pravidelně vydáváte na Slovensko doporučujeme přečíst si následující dokumenty, kde jsou nejdůležitější změny pro rychlou orientaci vyznačeny žlutou barvou:

SLOVENSKO / Zákon o pravidlech silničního provozu od 1. února 2009
SLOVENSKO / Proáděcí vyhláška k zákonu o pravidlech silničního provozu
SLOVENSKO / Dopravní značky platné od 1. února 2009

 

 

Jak ušetřit na školení ECODrive a získat ještě víc?

Přestože nepořádáme běžné otevřené kurzy Bezpečné a hospodárné jízdy, je možnost jak se na naše školení dostat s větším počtem účastníků. Od října 2008 velmi úzce spolupracujeme se sdružením dopravců ČESMAD Bohemia a zejména jeho akreditovaným školicím střediskem, pro které naši lektoři v současné době odborně zajišťují dvě témata:
   1. Hospodárná a ekologická jízda
   2. Bezpečná a defenzivní jízda.
Obě témata jsou podrobně rozpracována a kompletní školení je tak rozvrženo na celkem 7 hodin, v průběhu kterých získáte potřebné znalosti, které můžete hned začít uplatňovat v další praxi.

Výhodou, vzhledem k maximálnímu počtu 30 účastníků, je výrazně nižší cena školení. A nejen to. Jako řidiči profesionálové (řidičská oprávnění skupin C, D, E) získáte potvrzení o absolvování pravidelného školení řidičů, které potřebujete k prodloužení průkazu profesní způsobilosti řidiče. Tím výhody ještě nekončí. Všichni účastníci školení organizovaného Česmadem Bohemia, získají tzv. knihovnu řidiče, do které lze s každým tématem vkládat brožury, jež probíranou látku stručně shrnují. To vše v základní ceně školení 1500 Kč bez DPH za osobu.

Jediné co musíte udělat, je přihlásit se na naše školení prostřednictvím libovolného regionálního pracoviště ČESMAD Bohemia, v rámci celé ČR, a to minimálně 10 dní před plánovaným termínem školení. Bližší informace o cenách a přihlášení na školení najdte zde: www.prodopravce.cz. Školení se můžete účastnit v libovolném z měst uvedených na mapě.

 

 

Novela novely na poslední chvíli...

Dnem 1. ledna 2009 nabyla účinnosti novela zákona o silničním provozu, vyhlášená pod č. 480/2008 Sb., díky které zůstává nadále zachováno oprávnění obecních policií měřit rychlost, a to na místech určených Policií ČR a v součinnosti s ní. Počátek úseku, v němž obecní policie měří rychlost vozidel, musí být ve směru silničního provozu označen přenosnou dopravní značkou s vyobrazením kamery snímající rychlost a nápisem "MĚŘENÍ RYCHLOSTI". Konec tohoto úseku je označen přenosnou dopravní značkou s tímto vyobrazením šikmo přeškrtnutým a nápisem "KONEC MĚŘENÍ RYCHLOSTI".

Novela dále zavádí možnost získat ověřený výstup z registru řidičů o záznamech bodového hodnocení na kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT - i na vybraných poštách!).

 

 

Novinky v zákoně o silničním provozu

Zákon o provozu na pozemních komunikacích (zák. č. 361/2000 Sb. ve znění předpisů následujících) bude od ledna 2009 obohacen o několik novinek, které vycházejí z jeho novelizace zákonem č. 274/2008 Sb. Hlavní změny jsou následující:

§ 5 - Povinnosti řidiče, je rozšířen o dva odstavce ukládajících povinnost podrobit se vyšetření ke zjištění ovlivnění alkoholem nebo návykovou látkou a to na výzvu policisty, příslušníka Vojenské policie, zaměstnavatele, ošetřujícího lékaře nebo strážníka obecní policie. Stejná povinnost je stanovena i pro učitele autoškoly (§8a)

§ 47 - Dopravní nehoda, je rozšířen o povinnosti účastníků dopravní nehody, jež jsou povinni v případech, kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii, sepsat společný záznam o dopravní nehodě, který podepíší a neprodleně předají pojistiteli; tento záznam (ke stažení zde) musí obsahovat identifikaci místa a času dopravní nehody, jejích účastníků a vozidel, její příčiny, průběhu a následků. Policii ČR je nutné hlásit všechny nehody, při kterých dojde k usmrcení nebo zranění osoby nebo k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetne přepravovaných věcí částku 100 000 Kč.
Povinnost oznámit dopravní nehodu Policii ČR platí i v případě, kdy při dopravní nehodě
     a) dojde ke hmotné škodě na majetku třetí osoby, s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle,
     b) dojde k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace podle zákona o pozemních komunikacích, nebo
     c) účastníci dopravní nehody nemohou sami bez vynaložení nepřiměřeného úsilí zabezpečit obnovení plynulosti provozu na pozemních komunikacích.

§ 79a - Měření rychlosti vozidel. K měřní rychlosti vozidel v silničním provozu je oprávněna policie.
Poznámka: Znění zákona je v tomto ohledu bohužel nejasné. Je zřejmé, že soukromé subjekty měřit rychlost nebudou moci. Označení "policie" je ovšem trošku zavádějící. Podle toho jakým způsobem se v celém zákoně mluví o obecní policii (vždy je uvedeno přídavné jméno "obecní") je dosti možné, že od nového roku bude rychlost moci měřit jen policie státní. Jak to bude ve skutečnosti uvidíme.

Mezi další změny patří povinnost úřadů započítávat body do 5 dnů od uložení pokuty. Své bodové konto si můžete samozřejmě prověřit u místně příslušného úřadu s agendou řidičů. Nově dostane 7 bodů ten kdo ujede a nenahlásí dopravní nehodu se zraněním, úmrtím nebo škodou přes 100 000 Kč, a 3 body ten, kdo nenahlásí nebo ujede od nehody bez zranění se škodou do 100 000 Kč.

 

 

Ekonomický a ekologický přínos kurzů ECODrive

V posledním listopadovém týdnu jsme společně se společností LeasePlan a Autodrom Most pořádali akci pro významné klienty, využívající operativní leasing vozového parku. Naším cílem bylo v minimálním čase demonstrovat skryté možnosti úspor plynoucích z drobných změn stylu jízdy řidiče. Měření bylo prováděno dvoufázově, tj. před a po teoretickém tréninku, který byl z časových důvodů zkrácen na pouhých 45 minut. Díky disciplinovanosti účastníků a dodržování nejdůležitějších zásad bezpečné a hospodárné jízdy, všichni svou spotřebu snížili. V celkovém průměru bylo dosaženo snížení spotřeby paliva o 1,0 l/100 km, tj. snížení o 16,6 % vzhledem k původním hodnotám a zvýšení rychlosti jízdy o 6 %!

V celkových číslech tak mohou zúčastněné firmy, po proškolení všech svých řidičů, využívajících vozového parku společnosti LeasePlan, každý rok jen na palivu ušetřit více než 23 600 000 Kč! A nejen to. Tato částka znamená, že nebude zbytečně spáleno neuvěřitelných 1 037 720 litrů paliva, které by naše životní prostředí zatížilo 2426 tunami CO2. Kolik může ušetřit celá naše společnot, když tato čísla generuje "jen" 10 firem?
Kompletní vyhodnocení tréninku

 

 

Mezinárodní konference energetických úspor EEBW 2008

Ve středu 12. listopadu 2008 jsme se aktivně účastnili mezinárodní konference EEBW, konference tematicky zaměřené na zvyšování energetických úspor. V sekci věnované ekonomickému stylu řízení motorových vozidel jsme prezentovali výsledky zkráceného kurzu ECODrive, který jsme prováděli v rámci prezentační akce společnosti LeasePlan. Parametry jednotlivých jízd účastníků byly zaznamenávány pomocí zařízení MDDeco, které na akci zapůjčila společnost SEVEn. Celou prezentaci si můžete prohlédnout a stáhnout zde.

Další informace o konferenci najdete na: www.eebw.cz.

 

 

Testovací jízdy se společností LeasePlan

LeasePlan logoVe středu 3. září 2008 jsme se podíleli na organizaci testovacích jízd společnosti LeasePlan, které se uskutečnily na autodromu v Mostě. Našim úkolem bylo zajistit krátké kurzy hospodárné a bezpečné jízdy s přímým vyhodnocením jízdního stylu jednotlivých účastníků. Výsledky měření na okruhu o délce 3,7 km jednoznačně ukazují na přínos hospodárného provozu vozidel a to nejen z hledika finančního, ale i z hlediska snižování zátěže životního prostředí.

Vyhodnocení tréninku a testovacích jízd si můžete prohlédnout zde.
Malou fotogalerii z dopoledního i odpoledního programu otevřete tímto odkazem.

 

 

 

Webpage design by J-Cum 2008, CE Solutions s.r.o.