Jsme tu stále pro vás! Na telefeonu, e-mailu nebo osobně

FAQ — Otázky a odpovědi


Zaujala mne nabídka vašich kurzů, ale jejich cena mi přijde poněkud vysoká?
Co všechno je v ceně zahrnuto?

Cena základního kurzu "Jezdíme bezpečně a hospodárně" zahrnuje kompletní provedení tréninku na profesionální úrovni a tak, aby všichni účastníci nejen pochopili základní principy hospodárné a bezpečné jízdy, ale začali je využívat ve své každodenní praxi. Každý účastník obdrží tištěné materiály s obsahem tréninku, které lze zároveň využít pro zapisování poznámek, a osvědčení o obsolvování tréninku.
Zadavatel navíc obdrží kompletní odborné vyhodnocení tréninku, které obsahuje potenciál a doporučení dalšího vzdělávání jednotlivých účastníků. Zde jsou rovněž zaznamenány výsledky z praktických jízd jednotlivých účastníků, čímž lze snadno měřit účinnost tréninku.

Kolik ušetřím, pokud budu jezdit podle vašich doporučení?

Celková úspora provozních nákladů závisí na typu provozovaného vozidla, počtu ujetých kilometrů, na trati, vytíženosti vozidla a další faktorech, kterými se zabýváme v rámci kurzů. Pokud budete jezdit tak jak Vás naučíme, můžeme Vám zaručit spotřebu nižší minimálně o 5 %. V praxi je však úspora vyšší, problémem není ani o 30 % nižší spotřeba. Vše záleží jen na Vašem přístupu ke změně dosavadního stylu jízdy.
Úspory na provozních nákladech nejsou ovšem dosahovány jen ve snížené spotřebě paliva. Až na dvojnásebek lze prodloužit životnost třecích segmentů brzd (destičky, kotouče), prodlouží se rovněž životnost pneumatik, spojky atd. I zde celková úspora závisí jen na vašem přístupu.
Jeden příklad: Naše firemní Škoda Octavia 1,9 TDi 66 kW ročně najede cca 40 tis. km. Je provozována výhradně stylem, který učíme i naše účastníky. Průměrná spotřeba se pohybuje od 3,6 do 4,1 l/100 km. Podle údajů v TP vozidla je normovaná spotřeba 5,1 l/100 km. V našem případě tak při současných cenách PHM každoročně ušetříme jen na palivu 12 800 až 19 200 Kč. Pokud k tomu připčteme úsporu v opotřebení pneumatik, spojky a brzd dostáváme se na částky přesahující 20 až 30 tisíc korun ročně. U nákladních automobilů a autobusů jsou tyto úspory ještě o řád vyšší.
Největší úspory jsou ovšem spojeny se zdravím přepravovaných osob i ostatních účastníků silničního provozu. Ty jsou ale jen těžko vyčíslitelné.

Provozujeme rozsáhlou autodopravu s rozličným vozovým parkem? Jaký postup organizace tréninku nám doporučujete?

V případech velkých vozových parků s různými typy vozidel se nám osvědčil následující postup:
1. Zašlete nám soupis typů vozidel, které provozujete. Rozdělte řidiče do skupin podle jednotlivých typů vozidel, v těchto skupinách pak budou tréninky absolvovat. Není vhodné kombinovat v jednom běhu řidiče různých typů vozidel. Snižuje se tím efektivita tréninku.
2. Dohodneme si oboustranně nejvhodnější termíny pro trénink a vytipujeme trasu.
3. Provedeme vlastní trénink - optimálně 6 řidičů na den v případě kurzu "Jezdíme bezpečně a hospodárně".

 

 

 
 

Webpage design by J-Cum 2008, CE Solutions s.r.o.